De utlovade bilderna.. + mina tankar om Jorvik City

Sa att jag skulle redigera 1:a april-bilderna, men de bli nog väldigt försenade. Min ritplatta har nämligen avlidit efter nästan fyra års flitigt användande. Jag har blivit så van vid den så jag orkar inte bråka med datamusen till mer komplicerade redigeringar, så just nu är det endast enklare varianter som skulle kunna dyka upp. Ska försöka med ett sista återupplivningsförsök i helgen men har inte för stora förhoppningar..
EDIT: Märkt att ritplattan fungerar, det är pennan som är knas, och rotar igenom hela rummet för att hitta extrastiften, de är inte där de borde vara o.o..
 
Ang. mina tankar om Jorvik City. Dels vill jag av okänd anledning nämna att när "Wolf Hell Inn-snubben" snacka om Jorvik City (hädanefter kallat jc för att förenkla för mig) så blev jag helt hyper och ville dit genast ofc, och jag skulle ända fram tills det att färjorna kom gissat på att jc låg i södra skördebygden. Det kändes som en ganska logisk del att öppna härnäst, även om det öppnandet skulle ske ganska långt in i framtiden. Men nu vet vi ju vart Jc ligger på kartan (eller utanför den.. c: )
Så frågan som diskuterats en del (för några veckor sen kanske xD ) är hur man kommer dit?! Färjor kommer nog vara ett alternativ, men borde väl inte vara det enda? Så de förslagen som jag har sett hittils är:
Genom tunnels i slutet på eldsstigen. Ja, varför inte? Själv skulle jag ju vilja att gångarna som finns i Norra länken och slutet på eldsstigen leder in i bergen, hur häftigt vore väl inte det?! Och rätta mig om jag har fel, men har inte någon nämnt något gällande GED (eller om det var Darc Core?) att det verkar nästan som att de gräver ut Jorvik från insidan/underifrån, vilket jag har fått känslan av att de faktiskt gör. Men mycket möjligt att man rider in där för att komma till "nästa del av kartan".
Söderut från Dino-dalen. Åh, dino-dalen låter så spännande c8 Skulle de områdena öppnas (jag kan tänka mig att det blir lite för stort för att vara ett enda område på en gång) så kommer det säkert att finnas en väg från dinodalen till jc, förutsatt att dinodalen inte är en dal med endast en ingång :) Men det känns lite som en omväg att rida upp till dinodalen för att sedan rida ner till jc. Jobbigt, men möjligt c:
Sen är det ett alternativ som jag hittils inte har sett någonstans, men som för mig och säkert några andra spelare känns som en självklarhet. För det har faktiskt funnits en väg upp i de östra bergen i Firgrove. Eller det var ju inte en "riktig" väg som t.ex. Eldsstigen, utan mer som en bred gräsgång som ledde upp i bergen.
Lite otydlig bild kanske, men vägen går faktiskt att se fortfarande, även om det vad jag vet inte går att rida dit längre. I en uppdatering kom det lite hus omkring området där vägen började (har varit uppdrag kring dem husen) och nu så kommer man inte dit längre.
Det var väldigt lätt att ta sig upp tidigare, bara man hittade början på vägen. Jag red dit rätt så ofta, det var en väldigt fin utsikt där. Tråkigt nog har jag inga bilder.. Men iaf, man kunde såklart inte rida hur långt som helst, utan när man kommit upp en bit så tog det stopp och man kunde inte rida längre, men vägen fortsatte. Jag funderade ofta på om de faktiskt skulle göra en riktig väg om/när de skulle öppna området på andra sidan bergen, och jag har faktiskt börjat fundera på det igen, varför inte? ;)
 
Asflummig text, som inte säger så mycket, I know. Sånt e livet c:

Kommentarer:

1 Juliette Stardawn:

Vilka trevliga teorier du har! Jag längtar till tusen att se vad Jorvik City har att erbjuda :D

Svar: Ja, det ska bli spännande att se :D
April Goldfall

2 Cecilia Gladefield:

Tycker också dina teorier lät spännande! :D Åh finns så många ställen man vill ska öppna D: Längtar verkligen till den 23 april nu med de nya huvud uppdragen , känns som att ett nytt område ska öppnas då...:P

Svar: Ja 8D Diskuterade det med Tiff häromdagen, uppdragen ska ju handla om Starshine och Lisa. (Hoppas att man ska leta efter Lisa då i den stängde delen av sb c: ) Som jag sa till henne; Starshine går ju bort till en av grindarna till södra skördebygden, tänk om uppdragen har något med de att göra? :D Hoppas kan man ju alltid ;D Dock så kommer jag inte spela förrän jag är klar med skolan, så jag får vänta med de spännande uppdragen x)
April Goldfall

Kommentera här: