Ett random inlägg mitt i allt

 
Fick några minuter över då jag inte hade ngt bättre för mig då det blev ett litet random inlägg med två teman, båda som jag har tagit upp på förra bloggen som jag delade med tiff, thedynamicduet.bloggo.nu
Första ämnet är färgen på min starthäst, Braveheart. Den har förändrats lite till och från har jag märkt, framförallt syns skillnaden på bläsen, hur skarp den är. Bilderna under visar hur han har sett ut vid 3 olika tillfällen, siffrorna i hörnan är vilken level jag var i, kan dock inte sätta några datum.
lol jag har haft andra frisyrer, jag lovar ;D
Den till höger är tagen idag och om jag minns rätt så är den innan det tagen innan man kunde ha fler hästar. Har haft samma inställningar till alla bilder osv :)

Helt ointressant, jag vet ;) Nu till något ännu mindre intressant: mina tråkiga åsikter.
Men jag kände att jag ville skriva av mig ang dethär, och det har jag somsagt tagit upp förut på tdd, nämligen globalchatten. Som de flesta nog vet uppdaterades stallchatten till globalchatten som nu "nergraderats" och fungerar som stallchatten.
I mitt tidigare inlägg tog jag upp att globalchatten kanske var ett misstag, idén är helt toppen men felet ligger i de som "missbrukar" den. Spamm, bråk eller andra "privata" ärenden är sånt som man inte vill se i globala, den berör ju trots allt alla som är inloggade. Ändå var det ofta vid bråk ofta man såg ett "Lägg dig inte i!".
Trots att jag säger att den kan ha varit ett misstag så tycker jag att det är synd att det blev som det blev, somsagt så är idén med en chatt som täcker hela jorvik helt super. Vill man, som det står på starstables sida, njuta av naturen kan man helt enkelt stänga chatten. Det är inte omöjligt, jag spelar helt utan chatt om inga vänner är inne eftersom jag tröttnade på globala. Men om man vill använda den ska man ju kunna göra det utan att behöva störas av spamm och bråk.
Tyvärr kan man inte göra mkt åt att folk beter sig som de gör i chatten, och att säga till gör sällan saken bättre. Sorgligt, jag vet. Men nu vill jag belysa en funktion som många glömmer bort i de här fallen: IGNORERA-problemet löst! Istället för att alla håller på att tjata på de som är jobbiga i chatten vora det så mkt bättre om man helt enkelt iggade dem, låter kanske takigt men det är de inte. De får ju skylla sig själva som de håller på ;) Man behöver inte igga dem för all framtid utan man kan faktiskt ta bort dem från listan igen när man tror det har lugnat ner sig. Man behöver inte heller ha personen i fråga framför sig för att igga utan kan skriva in namnet direkt under ignorera listan, svårare än så är det inte.
Men nu blev det som det blev, väldigt tråkigt eftersom en global chatt kan vara väldigt användbart.
Nu blev detta lite längre än tänkt, men nu har jag fått skriva av mig och är nöjd så nu blir det inget mer på ett tag ;D
 

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield:

Lustigt att färgen förändras så mycket på de ljusa hästarna med bläs :)men fint är det! ;P

Kloka tankar ^^ Hoppas att global och säg nu blir lugnare :)

Svar: Ja, tkr det verkar lugnare nu och det är ju alltid ngt. Har ifs inte varit inne så mkt
April Goldfall

Kommentera här: