Det nya fina Moorland

Som ni alla nog redan är medvetna om fick Moorland sig ett rejält lyft i veckans uppdatering. För mig har platsen tidigare kännts väldigt neutral/intetsägande. Det är inte precis en plats jag skulle välja att gå till i första hand för att ta härliga bilder eller bara lulla runt lite, trots att det faktiskt var platsen där allt började. Nu tycker jag att det känns betydligt mer varmt och välkomnande! Det ser riktigt hemtrevligt ut, men det kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig, speciellt med hur NPCerna ser ut nu. (heh jag har lite väldigt svårt för förändringar ibland :s)
Jag är nog inte den enda som misstänker att flera av de platser som funnits i spelet sedan urminnes tider kommer att få sig liknande lyft, vi kan ju redan se att flera saker som dyker upp på flera ställen i spelet har uppdaterats t.ex. trästaket, murar och stallflickorna. Självklart är det jättetrevligt om äldre platser livas upp lite, jämför man med nyare saker så ser de ju lite trista ut. Och varför skulle de inte få det? Kvalitén på grafiken tycker jag blir bara bättre och bättre, det syns inte bara på hur fint Moorland blev nu utan även tidigare på hästar, kläder, utrustning m.m. Att börja med Moorland skulle ju kännas ganska självklart eftersom det, som sagt, är där spelet börjar.
Men jag hoppas verkligen att de, om de fixar till fler platser, inte "tar i" för mycket. Det finns en viss charm i den gamla grafiken, det som känns så typiskt StarStable. Jag skulle verkligen inte vilja att den charmen försvinner ifrån hela spelet (kanske bara är jag? återigen, svårt med förändringar xD)
Hittils har jag inte gjort något av de nya uppdragen eftersom det var så mycket folk, så där har jag inget att komma med. Jag får helt enkelt avsluta här, god natt! :)
Nedrans, min Bobcat-outfit har blivit omodern och matchar inte övriga klubbmedlemmar längre D:

Kommentarer:

1 Tuva Skyfall:

VAD HAR HÄNT MED LORETTA HON SER UT ATT VARA 55 D:

OKEJ KSK INTE MEN AHHH!!!!

Svar: HAHA där tog du nog i lite xD Men hon ser betydligt äldre ut, det håller jag med om
April Goldfall

2 Alanis Moonstorm:

Kolla Lorettas häst ju, den är ju en startis nu istället för en sådan där udda NPC-häst :D

Svar: Har den inte alltid sett ut sådär? o.O Jag märkte iaf inte någon skillnad på den haha xD
April Goldfall

3 Cecilia Gladefield:

Undrar om de senare kommer att ändra grafiken på ens karaktärer? Npc:erna i Moorland är mycket snyggare nu tycker jag xD haha

Svar: Jag föredrar nästan de gamla, de var så typiskt StarStable. Men de hade inte mått dålig av liiite fler detaljer c: Jag hoppas iaf inte på en förändring på ens egen karaktär xD April ska vara April! :)
April Goldfall

Kommentera här: