Jorvik Citys Galleria

Lets go to the mall! 2.0, nu kan jag faktiskt skriva något om gallerian och inte bara säga vad jag tror och hoppas på eftersom jag har klarat av alla uppdragen (borträknat ev. gömda uppdrag som jag inte hittat än), kikat på det mesta och sett Raptors fantastiska framträdande :D
För att börja med det sista då, Raptor. Tycker det var riktig roligt, både roligt att man gör en sån grej som ett framträdande och roligt som att jag skrattade åt honom. Jag undrar lite över vilka mer framträdanden som kan tänkas dyka upp. Jag hoppas på att vi någon gång får se The Miscreants, var namn syns lite här och var (bl.a. på posters i själva gallerian, så det är ju lovande). Jag vet ju egentligen ingenting om bandet, men det känns ändå som något i min smak.
När jag ändå är inne på framträdanden/event så kan jag ju nämna att jag undrar lite över shopen där man köpte busskortet med tanke på texten som står där. Kommer man kunna köpa fler biljetter än bara busskort, till t.ex. andra event? Just busskortet man har köpt nu är ju inte dirket begränsat till någon speciellt säsong eller händelse (skulle det komma fler busslinjer antar jag att vi kan använda samma kort) så texten kaske syftar på eventuella andra kommande biljetter? Eller så kanske det bara är jag som hoppas på för mycket nu :3
 
Tillbaka till gallerian, jag tycker att den är jättefin och den lever verkligen upp till mina förväntningar. Det enda jag saknar är en brevlåda, jag har i alla fall inte hittat någon där. Det blir lite jobbigt att åka hem och sen behöva vänta på bussen osv om man får brev, och nej jag kan inte vänta och läsa det när jag är klar i gallerian. Jag tycker det är jätteirriterande att ha olästa brev xD Tycker även att kartan i hästskomenyn hade kunnat varit lite bättre också, jag hade gärna sett att den var uppifrån, som det brukar vara. Den stora kartan var jättebra, men tar ju så mycket plats hehe.
Shoppingsystemet samt att man har tillgång till sin garderob tycker jag är superbra, riktigt smart och smidigt! Det var mycket fina saker som gick att köpa, men inte mycket som passar just mig. Jag har köpt en sak, och det är vinterwesterntränset som äntligen finns i spelet! Jag blev jätteglad när jag såg det :D Såg även ett schabrak som syntes inne i butiken men jag kunde inte hitta den i själva "shopping-läget", hoppas det kommer snart c: Ska bli kul att se vad som mer dyker upp, antingen i de redan befintliga affärerna eller när nya ställen öppnar!
Sist kan jag ju nämna att jag är riktigt nyfiken på 3:e våningen där det verkar byggas om en del och där det står en snubbe fån DC och gömmer sig.

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield:

Hopas verkligen att vi får se Miscreants någon vacker dag :D Eller se Lisa uppträda *.* <3
Är också väldigt nyfiken på DC gubben xD haha

Svar: Åh, vore verkligen kul att se Lisa också :D Haha det lär bli krångligt dock eftersom hon är försvunnen fram tills typ level 15 eller så x)
April Goldfall

Kommentera här: