En komihåglista till mig själv i ps

Jag kan ha nämt det förut, men jag har otroligt dåligt minne. Jag vet inte hur många gånger jag har laddat upp en "färdig" bild för att sendan inse att det är någon/några detajler som jag har glömt (trots att jag troligtvis flera gånger medans jag redigerat/målat har tänkt "jag får inte glömma att göra det där senare"). Det handlar oftast om smådetaljer som man kanske inte märker om man inte visste att de skulle vara där. Oftast glömmer jag dem om jag suttit och pillat länge med en massa andra detaljer, t.ex. om jag flyttar om kroppsdelar på en häst. Jag är långsam och det tar tid, och ju längre jag håller på desto mer önskar jag att jag blir färdig snabbt, och andra detljer glömms bort.
Jag kände att det hände lite för ofta, så nu har jag börjat göre en kom ihåg-lista där jag skriver upp saker jag vet att jag brukar glömma, i ett lager där jag enkelt kan sudda ut dem när de är avklarade. Så alla detaljer ska vara på sin plats i bilderna, dvs om jag kommer ihåg att skriva upp allt ;)
btw min handstil är ju helt underbar. Ibland kan jag inte läsa vad jag själv har skrivit *tummen upp*

Kommentera här: