En ridbana i min smak

Utspritt över jorvik finns ett flertal ridbanor samt ett ridhus (sen om alla är menade att vara ridbanor är en annan sak, vissa kanske ska föreställa hagar istället? xD). Själv använder jag sällan dem till annat än att ta lite bilder då och då (förutom de där det går lopp då), men det har hänt att jag deltagit i en och annan ridlektion, eller tränat på dressyrprogram förut. Vid såna tillfällen är det ju väldigt praktiskt att ha ridbanor.
Jag kanske är överdrivet petig nu, men jag ogillar majoriteten av de ridbanor vi har, aledningen är deras former, är de inte ovaler så är de oftast mer eller mindre kvadratiska. Det finns två banor som jag tycker har bra storlek och form, de är belägna i Moorland (cavalettin) och Jorvikstallet (den på bilden). Där har vi istället en massa saker på spåret.. Jag skulle gärna se fler ridbanor i ungefär samma storlek & form :)
Sen så har jag någonstans fått idén om att byggnaden bredvid banan på bilden skulle kunna vara ett ridhus, ett riktigt bra sådant också. Inte lika gigantiskt som det vi redan har, och det ser även ut att ha en väldigt passande form. Vore det inte trevligt med ett till ridhus? :D

Kommentera här: