Små, praktiska grejer

Efter att ha spelat i 3½ år typ så har jag hunnit "komma på" en hel del funktioner/saker som jag gärna skulle se i spelet, de flesta är små grejer som ändå skulle vara väldigt praktiska (en del av de saker som jag, och säkert många andra, har hoppats på har redan dykt upp c: ). De mesta ideerna kommer när man spelar och stöter på ett "problem", något känns lite osmidigt t.ex. att man måste springa fram och tillbaka med vattenhinken i stallet eller hoppas upp på hästen och flytta den en kort bit för att man råkat parkera den dumt. Jag är lat, ok? Såna saker som man (jag iaf) gör rätt ofta i spelet, och då hinner man ju tänka typ "men om man kunde göra såhär istället vore det ju asgrymt".
Jag brukar ofta sitta och jämföra bonus på kläder/utrustning i butikerna med det jag har med mig, och eftersom man inte har kunnat se båda samtidigt och jag har minne som en Doris och bara kan kolla en-två färdighetr åt gången så ät det inte den smidigaste processen att kolla igenom en butik (sorgligt, eller hur?). Men tanken har aldrig ens slagit mig att det skulle kunna finnas en funktion för detta. Jag visste inte att jag behövde den, men nu känner jag bara yes, va smart!!
Jag har inte kollat in funktionen i spelet ännu, men det låter asbra. Tummen upp till den! :)
 

Kommentera här: