Ny häst och nya funderingar

Efter mycket tvekande och funderande så bestämde jag mig häromdagen för att införskaffa en nordsvensk, som jag idag släpade med mig in i dinodalen för att leta skelett. När jag stannade upp för att gå lös på en stackars oskyldig sten med Gamla Bettan märkte jag att pållehästen andades rök. Att hästen (och ryttaren) andas rök är inget nytt i sig, men jag har fått för mig att köldtåliga hästar inte gjorde det.
Jag vill i alla fall minnas att mina fjordhästar inte gör det, och då har jag trott att det även gäller nordisarna. Så för att räta ut några frågetecken, har nordisarna alltid andats rök, är det bara fjordingarna som inte gör det, har de gjort så att alla hästar gör det nu eller har alla hästar alltid gjort det (och jag bara inbillat mig att vissa inte gjort det)?
 
heh orkar inte ringa hem och byta häst och rida tillbaka för att se hur det blir med fjordningen xD

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Nordisarna har alltid andats rök i Dinodalen. Trodde att röken från hästens mun hade buggat och försvunnit när jag kutade runt med min fjordisng där inne istället. xD

Svar: Okej, haha då vet jag att jag inte inbillade mig ang. fjordingarna xD Sen fick jag väl bara för mig att det skulle vara samma för nordisarna x3
April Goldfall

2 Ada Wolfdaughter:

Känns ju bah weird om inte fordringarna har andningsrök också?? :O

Svar: Ja det är ju väldigt skumt o.o
April Goldfall

Kommentera här: