Sköta hästarna själv vs stallhjälp?

Som jag tror att jag skrev redan när stallhjälpsfunktionen var ny så tycker jag att det är en jättebra funktion, då mest eftersom man kunde få hästarna skötta om man inte skulle/kunde logga in under en tid utan att behöva lämna ut sina inloggningsuppgifter så att någon annan kunde göra det åt en (själv gjorde jag aldrig det, jag låter hellre mina hästar bli ledsna, det inns ingen anledning att lämna ut sina uppifter till någon). Men nu är det ju väldigt många som använder funktionen till att få sina hästar omskötta även om man loggar in varje dag.
I vanliga fall brukar jag köra mer stallhjälp för jag är lite lat av mig, men på sensate tiden har jag skött om hästarna själv eftersom jag vill spara ihop sc lite snabbare. Har hela stallet fullt och vill ha alla på topphumör så det går åt en bal om dagen och jag har fått vara lite flitigare med att göra dagliga än vad jag brukar vara. Bara lite.
Har man många hästar i stallet tycker jag att det är smidigast att köpa stallhjälp. Man slipper springa fram och tillbaka för att hämta vatten (jag skulle gärna se att man kunde vattna 10 hästar innan man behövde fylla hinken igen xD), det går mycket snabbare och man behöver inte oroa sig för att glömma bort kusarna. Sen spelar det ingen roll hur många hästar du har i stallet, det kostar ändå lika mycket.
Det jag stör mig mest på när man köper stallhjälp är när hästarna redan är omskötta när man loggar in, och ikonerna dyker upp och blir röda en efter en. Kratsa hovar, vattna och rykta är ju inget problem, så de ikonerna kan man bli av med, men jag vill helst inte mata hästen när jag redan har betalat för stallhjälp. De är väl egentligen inget problem, men jag tycker det är jättejobbigt/irriterande när ikonerna dyker upp. Därför brukar jag alltid vänta tills jag ska logga ut innan jag sköter om hästarna eller köper ny stallhjälp om det är dags för det. Hahaha..
Hur brukar ni göra, sköter ni hästarna själva eller köper ni stallhjälp? Vad tycker ni är för- och nackdelarna? :)
Skrev med ett nytt osammarbetsvilligt tangentbort och det blev en massa slarvfel, har tagit bort de jag kunde hitta men får be om ursäkt ifall inlägget är slarvigare än vanligt ;)

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Brukar bara ha tre hästar i stallet åt gången, just för att jag är för snål för stallhjälp xD

Svar: Så hade jag det också från början, men har samlat på mig så många hästar och skulle helst ha alla hemma så jag kunde använda dem mer xD
April Goldfall

2 Tuva Skyfall:

Jag har bara fyra hästar hemma, men jag köper stallhjälp ändå för jag är så otroligt lat HAhA

Svar: Haha det är bra det :D
April Goldfall

3 Cecilia Gladefield:

Köper stallhjälp för att jag sparar ändå så mkt sc så tycker inte att 21sc per vecka blir så mycket i slutändan ;P Samt så är jag lat och orkar inte springa fram och tillbaka med vattnet xD Med tio hästar hemma blir det mycket springande xD

Svar: Haha ja, man får springa en hel del x)
April Goldfall

4 Frida Silverfield:

Jag brukar näst intill alltid sköta om mina hästar själv. Jag har väldigt sällan mer än 7 hästar i stallet samtidigt och brukar ha både mat och JS i överflöd. Men under de perioder då jag är osäker på om jag vill logga in varje dag så kör jag med stallhjälp för att slippa ha ledsna hästar de dagar jag har spelsug! :)

Svar: Okej :) Det är så skönt att kunna få dem skötta när man inte loggar in, jag hatar att rida runt på långsamma hästar även då jag spelar mer sällan x)
April Goldfall

5 Vanessa Niqhtpaw :

Har aldrig köpt stallhjälp för att jag är så snål och sparar till annat istället. Dock så ska vi inte prata om hur vissa hästar mår.

6 Cassandra Watersmith :

Jag använder stallhjälp, men köper bara en dag åt gången då den egentligen räcker till 2 dagar då vilket blir billigare.

Svar: Brukar också göra så när jag använder stallhjälp, om jag inte vet att jag inte kommer logga in på flera dagar lr ngt c:
April Goldfall

Kommentera här: