Nya animationer

Tummen upp till att klappa på hästen! :)
Veckans uppadering kommer ta tid för mig att vänja mig vid, jag har ju ändå sett April röra sig och rida på samma sätt i över fyra år. Eftersom större delen av tiden online spenderas på hästryggen så är det troligtvis det här med att man måste trycka på shift för att börja springa som kommer ta längst tid för mig att bli van vid (risken finns att det aldrig händer, jag försöker ju fortfarande hoppa i Silvergladebyn ibland..).
Trots att jag egentligen inte hade något emot hur vi rörde oss tidigare så känns det som att det här behövdes. Dels på grund av förbättrade animationer på hästar och NPCs men även på grund av några andra "problem" med hur det var tidigare. T.ex. så var ridstilen inte särskilt anpassad till westernsadlarna och deras horn på framvalvet, jag har inte ridit med wetsernsadel sen uppdateringen så jag vet inte hur det ser ut nu men jag kan tänka mig att det är bättre i alla fall iom att ryttaren inte lutar sig lika mycket framåt i galoppen och när hästen hoppar. Sen så har jag märkt att April hade en förmåga att komma i otakt med hästarna, särskilt de nyare varianterna, i den snabba galoppen. Jag vet inte om det var en bugg eller hade med animationerna att göra, det fick det i alla fall att se ut som att hon studsade en hel del, något som jag inte märkt av sen i onsdags.

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Westernsadlarna är lika illa, hon sitter så långt fram i snabba galoppen att hon konstant gnider sig mot hornet. lol

Svar: Det var ju trist, synd att de inte tänkte på det :/
April Goldfall

Kommentera här: