Halloween 2015

I onsdags blev det ju dags för min favorithögtid i sso, och Jorvik har blivit täckt med pumpor, spindelnät, vilsna spöken och en massa Haloweenbutiker. För de har verkligen inte snålat på högtidsbutikerna i år så man behöver inte vara rätt att missa dem.
Egentligen hade jag tänkt slänga upp ett par redigeringar nu till helgen, men det råkar vara så att jag inte ens har börjat på någon av dem ännu, så kan det gå. Istället så får jag skriva lite vad jag tycker om årets Halloween-uppdatering än så länge.
Det som var nytt för i år var väl "bara" uppdragen och kläderna? Har inte fått alla kläder & nya masker än så har inte så mycket att säga om de. Jag gjorde de nya uppdragen igår, bortsett från ett par buggar (som inte direkt störde) så gillade jag dem. Var lite besviken på att ljuset i skogen inte alls blev som i teasern de lagt upp innan uppdateringen, förstörde stämningen lite att det faktiskt blev ljusare i skogen än vad det var innan. Vet inte hur det blev för er, jag spelade nämligen på kvällen efter att det blivit mörkt i spelet så det kanske var där det blev fel? Hur blev ljuset om man spelade på dagen?
Mina favoritgrejer är helt klart att leta efter spöken och pumpatävingen, som jag råkar vara sämst på men den är rolig ändå. Sååå nu tänkte jag hoppa in och fortsätta mitt sökande efter de vilsna små själarna.
Igårkväll när jag letade efter Rob och plockade upp en kakbit. En väldigt stor och hårig sådan, för att inte nämna levande och på heelt fel ställe. Var det fler än jag som hittade denna kaka? ;)

Kommentera här: