Wait, what?!

Sen jag tog hem Frosty från hästön har det varit en knasig sak som jag märkt med henne hittils 3 ggr nu. Det började med att jag skulle tävla ett championat när hon nyss fått grön smiley efter att jag hämtat hem henne. Som vanligt kollar jag vad jag har i snabbhet och ridning för jag tycker det är snabbaste sättet att se att allt är på x) Hästen hade bara 27 i snabbhet så jag dubbelkollade utrustningen, men allt var som det skulle. Då började jag kolla de olika "spalterna" för att räkna ihop om det var någon färdighetsbonus som "försvann" men den stämte. Sen kolla jag utrustningen igen, 3+3+3+2 vilket i mitt huvud bli 11 varje gång jag räknar, men där utrustningsbonusen står visade den bara 10 o.o
Andra gången det hände hade jag glömt ta hand om henne nån dag och det var "första dagen som grön" som det blev så igen, i båda fallen var allt normalt dagen efter så jag tänkte att det kanske var det.
Häromdan hade jag glömt ta hand om alla hästar (jag är så duktig xD) och idag fick hon och Braveheart grön smiley igen och då ville jag kolla om samma sak hände igen med Frosty, vilket det gjorde. Men nu till det roliga, jag skulle nämligen kolla om det blev samma sak med Braveheart. Så på med tävlingsoutfiten och upp med karaktärsbladet. Hästen har 29 i snabbhet. Han fick istället 12 i bonus från utrustningen, som var exakt samma som Frosty fick 10 av o.o
Jag plockade av all utrusting och kollade skillnaden på hästarna, tog ett par bilder.
Båda hästarna helt utan utrustning, jag har samma kläder på båda. Braveheart har då 1 i snabbhet från sin utrustningsbonus medans Frosty har -1 xD haha hur nu det går till o.o Får se om Braveheart fortsätter vara snabbare imorgon x) frosty har ju som sagt fått "normala" bonusar nästa dag igen :)

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield:

Gu va skumt xD haha

Svar: Men eller hur?! o.o haha dagen efter var båda "normala" igen xD
April Goldfall

2 Hanna Goldnight:

Frostbelle har ju iofs rasbonus men det går ändå inte ihop xD

Svar: Hehe nä, det ger ju inget i snabbhet x)
April Goldfall

3 Hanna Goldnight:

Vet du vad jag kom på? Eftersom din starthäst har de bästa hästskorna (om du inte bytt förstås)! Det är därför det blir olika. c8

Svar: Fast de har ju inte skorna på sig o.o
April Goldfall

Kommentera här: