Folk är bra roliga..

Gårdagen för SSO-spelare blev ju lite speciellt iom buggen som "härjade". Jag är själv inte så insatt i vad den egentligen innebar, ibland fick jag uppfattningen att det var typ samma bugg som blev när championaten var nya och det i samband med dessa blev massutloggning. När folk senare försökte ta sig tillbaka in i spelet (inloggade på sitt eget konto) hände det att de kom in på ett annat konto. Detta hända mig en gång och jag loggade självklart ut igen på en gång, kunde inte se något på mitt konto som tydde på att någon varit inne och förstört.
Samtidigt som det verkar som att det är samma bugg som då, vilket inte hade någon yttre påverkan (eller hur man nu ska säga) utan att vissa spelare "bara" hamnade lite random och ovilligt på fel gubbe, så verkar det även vara mer inblandat. Folk snackar om länkar som påstås ge sc/sr men egentligen hackar kontot. Jag vet nu inte om det är samma grej, man laddar ner via länken och någon kommer in på ens konto/man kommer in påfel konto, eller och dessa två inte har ngt samband..
 
Nog om mitt ovetande nu, det jag egentligen tänkte skriva lite om är folks reaktioner på detta. Jag har nämligen börjat ta för vana att gå in på starstables facebooksida och kolla upp info trots att jag själv inte har något konto, eftersom jag har missat väldigt mycket info som kommer upp där istället för på hemsidan (vill ändå påpeka att de har bättrat sig!). Jag hade inte hört om buggen förrän igår fm och ville kolla om de skrivit ngt där eftersom det inte stod något på hemsidan. På spelarna lät det som en enorm grej som pågått ett tag så ssoteamet borde ju veta om det. Just då hittade jag ingen info, men en massa kommentarer från spelare som ville att de skulle stänga ner servrarna för att hindra buggen. Efter ett tag så gjorde dem det, men vilka kommentarer kommer då? När tänker ni öppna spelservrarna? Hur lång tid ska det ta egentligen? Visserligen visste inte alla om buggen, så en mening om varför spelet var stängt hade varit trevligt, men jag fattar inte att folk ska ha så bråttom.
Starstable är ett jättestort onlinespel, jag kan tänka mig att det inte är det lättaste att hålla igång och få allt att fungera som det ska (jag vet absolut ingenting om att skapa/driva spel så kan ju inte säga helt säkert, men min magkänsla säger att det är väldigt mycket arbete :P) Det är så väldigt tråkigt att så många kommentarer tjatar om att det tar för lång tid, (för att inte tala om alla som tigger om star coins!) när jag är helt säker på att de gör sitt bästa.
Ang. ersättning så tycker jag att de har gjort helt rätt trots klagomål på att LT:s blev utan ersättning och tiggande om sc (varför tiggar alla om sc hela tiden på fb? o.o). För vad har vi förlorat på att de stängt servrarna för att fixa en bugg? 1 dags spelande om det nu var så att man inte hann spela någon annan tid. (om det inte nu är så att någon kommit in på kontot och förstört för då tycker jag självklart att man ska få ersättning, men det verkar som att det bara var ett fåtal som råkade ut för detta) Om jag köpt en begränsad tid sr och sen förslorar en dag skulle jag självklart vilja har ersättning för det, eftersom jag annars faktiskt förlorar en dag i spelet som jag betalat för. Som LT medlem tycker jag inte direkt att man förlorar något för att man inte hinner spela en dag. Jag är själv LT och jag känner inte att jag behöver någon ersättning, jag är bara glad att de gjort något åt buggen!
 
 
Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med denna asflummiga och ostrukturerade text, kort och gott kan man väl säga att som vanligt har sso skött situationen bra, förutom den lilla detaljen att skicka ut info i tid. Och inte helt ovanligt så är de spelarna som gör mig mest besviken, med klagande och tiggande och tjatande. Eller något sånt. Good luck med att förstå mina åsikter, jag vet inte ens själv om jag gör det :D
 
En sak till (1/10) de som tycker att lifetimes blir bortglömda och, som jag såg  många uttrycka sig på fb, "minde värda" för att vi "blir utan ersättning. Det verkar som att de har glömt alla kläder som är till endast för lifetime medlemmar, som vi faktsikt fått helt gratis. Ska alla andra komma och klaga på det då?

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield:

Håller med dig! År så sjukt tråkigt att support teamet får stå ut med en massa tjat och tiggeri hit och dit :/ De jobbar sten hårt för vår skull och gör ett otroligt jobb. Så jag blir lika ledsen varje gång jag ser en taskig kommentar riktat till teamet :(


Svar: Ja, hoppas verkligen inte de tar åt sig av dessa kommentarer :/
April Goldfall

2 Anonym:

Herregud, det är ju nästan pinsamt med folk som tigger sc... SSO måste ju ha nått att leva på, dom kan ju inte ge bort sc till höger och vänster för att dom stänger ner servern för att fixa något som VI faktiskt bett dom att göra! Håller med dig till hundra om det du skrivit, LT ska absolut inte få ersättning för dom har ju som sagt inte förlorat något, men betalande SR borde ändå få de för dom är ju dom som faktiskt förlorar något på detta. Sjukt tråkigt att folk åker ''snålskjuts'' på SSOs vänlighet och pressar dom till ersättning och sc som vissa inte ens behöver, då är man ju bara otroligt girig :/

Svar: Jo, det kostar ju att driva spelet och ha personal som t.ex. fixar buggar. Är man då i desperat behov av sc är den enkla lösningen: köp det, samtidig som man då bidrar till spelet. Win-win.
April Goldfall

3 Zoe:

Skrev ''Anonym'' kommentaren ovanför, glömde fylla i namn :s

Kommentera här: