Jag har tänkt på en sak..

Imponerande, eller hur? Jag menar inte att skryta eller något, men det är faktiskt sant. Nästan.
Som ni troligtvis redan vet så blir det fina små moln när häst och ryttare andas inne i dinodalen, en väldigt trevlig detalj om jag får säga det själv då det förstärker känslan av kyla i dalen. Det ser ut såhär fint:
 Men jag märkte en sak idag när jag var i stallet (och ja, jag var tvungen att ha en livs levande häst framför mig för att komma på det här. Inte tänker väl jag på sånt annars). Jag satt mitt emot min pålle som stod i gången och väntade på att hovslagaren skulle bli färdig, och det började bli riktigt kallt. Så kallt att det syntes när vi andades. När min lilla pålle typ fnös (seriöst vet inte vad hästen höll på med, fnysa är väl det närmsta man kan beskriva det som) så bolmade luften ut åt två håll. Det borde ju ifs vara ganska självklart, hästar har två näsborrar som de andas igenom och de sitter inte precis mitt frampå mulen, men som sagt så är det inte såna detaljer jag tänker på.
Visserligen så kommer det "rök" ur båda näsborrarna i sso, kollar man noga så ser man att den varma luften inte bara har en källa (försökte få med det på bilden ovan men lyckades såklart inte). Men den går fortfarande rakt fram, skulle den inte göra det skulle det möjligen kunna se ut något så här:
Jag säger inte det här för att påpeka att de har gjort ett fel som de genast måste ändra på. Det här var bara en iakttagelse jag gjorde när jag var i stallet. Skulle det ske en ändring så skulle det måhända göra så att det ser mer verklighetstroget ut, men själv hoppas jag att de inte ändrar för ser betydligt snyggare ut som det är nu! Haha Braveheart ser ju ut som en arg tjur på den andra bilden xD

Kommentera här: