Dag 15: Något jag vill köpa

Denna är ju för söt, i alla fall när den står stilla. Jag har faktiskt råd att köpa den, men har inte gjort det ännu av två anledningar. Dels har jag varit väldigt tveksam till den här "formen" som tinkrarna har (och numera delar med nordisarna), de är ju urgulliga när de står så här men jag gillar inte riktigt hur de rör sig, det ser så kämpigt ut x3 Dels med huvudet (som är i allra minsta laget) som pekar rakt fram, och så ser det bara allmänt tungt ut när de rör sig (de är kallblod, jag vet att de är tunga hästar, men ändå..) Sen så är jag såklart väldigt nyfiken på den nya hästrasen som ska komma. Eftersom jag inte är helt 100 på tinkern så väntar jag hellre och ser vad det nya är, för att ev. köpa en sån. Men någon gång kommer nog denna flytta in i mitt stall, det är jag nästan säker på!

Kommentera här: