Lite sent ute kanske..

 ..menmen, bättre sent än aldrig ;)
I fredags (?) dök det ju upp lite nyheter på starstables hemsida, där bl.a. den här bilden föreställande de kommande hemstallen fanns med. Tidigare har hemstallsuppdateringen inte varit något som jag längtat efter eller funderat så jättemycket över, men nu är jag otroligt nyfiken på att se hur hela stallet ser ut. Jag tycker att boxen ser jättefint och fräscht ut, det är mer likt ett stall än en lada (dock så älskar jag lador, så mysigt :3) och ser väldigt rymligt ut. Jag är väl inte överlyckligt över boxdörren direkt, risken att jag kommer parkera alla hästar i stallgången av ren lathet är väldigt stor.
Vårat hemstall har ju just nu samma inredning och form som alla andra stall i Jorvik, men det känns som att iom att inredningen ändras borde även formen, eller i alla fall storleken, också ändras. Jag kanske missbedömer helt nu, men jag kan tänka mig att boxen på bilden är ungeför lika bred som de "boxar" vi har nu, men jag tycker de ser djupare ut. Skulla man sätta in de här boxarna på en yta lika stor som vårat nuvarande hemstall får det plats kanske 8 boxar, med en rätt smal stallgång, skulle jag gissa på. Då tänker jag att det är två rader mitt emot varandra (för det känns som att stallet kommer se ut så, men man vet ju aldrig c: ) med fyra boxar längs med väggen där vi redan har boxar/spiltor, och fyra längs med den där den stora dörren är nu. 8 boxar är visserligen fler än vad vi har nu egentligen, men vi kan ha 10 hästar i stallet nu och bara rida på en, så 8 boxar räcker inte. Visst kan hästarna få dela, som de måste göra nu. Men trots att det inte är riktiga hästar skulle jag inte vilja ha två instängda i samma box. Nu är det ju väldigt öppet, men ska man ha box med dörr och allt så tycker jag att det räcker med en häst per box.
I alla fall, eftersom jag inte tror att der skulle få plats med än 8 boxar i stallet så känns det som att det kommer att ändra form/vara större på insidan (time lord-science, något som jorvikborna redan är bekanta med) och om de ändå skulle göra stallet större så kan man väl hoppas på att det blir fler än 10 boxar, vet att det är många som vill kunna ha fler hästar hemma.
Som sagt, jag har hunnit bli riktigt nyfiken nu. Men iom att de sa slutet på 2016 får vi nog stå ut med att vänta ett litet tag till.
 
Haha jag känner lite att jag tappade bort mig någonstans mitt i skrivandet, så det blev kanske lite luddigt och rörigt. Men för en gångs skull har jag kunnat skriva på med lite flyt! :D Har haft jättedåligt motivation och inspiration  till att skriva (spela och redigera också för den delen), även om jag har haft ett par saker som jag tänkt att jag skulle kunna skriva om så blir det inte av.
Nu ska jag försöka gå in och ta lite bilder till en redigering, jag försökte innan jag började skriva men tack vare mitt otroliga wifi, som förutom att det är fruktansvärt segt även försvinner helt då och då, så fick jag nätverksfel typ tre gånger på raken. Vi får se hur det går nu.
Spara
Spara

Kommentera här: