Valedale fick sig ett lyft

Nu har det ju gått en hel vecka sen Valedale snyggades till, men ändå, bättre sent än aldrig. Valedale har alltid varit lite av en favorit för mig, det känns så lungt och mysigt där. Det är en otroligt charmig by, och jag gillar att den ligger lite avlägset en bit ut i skogen (hehe dock är även just det anledningen till att jag inte har mitt hemstall där). Jag har verkligen sett fram emot att Valedale skulle få ny grafik, även om jag var lite orolig att det skulle bli "för mycket" och att den där mysiga charmen skulle försvinna, vilket jag absolut inte tycker att den har gjort!
Det blev verkligen jättefint, finns nog inte en detalj jag inte gillar. Taken passar verkligen in så bra, det känns så självklart att de skulle vara så i Valedale. De blå fönsterluckorna är en charmig detalj, även om de är lite för färgstarka för min smak men det är inget jag stör mig på. Det som jag tycker blev allra snyggast är Avalons hus, det ser ju helt fantastiskt ut! Jag blir riktigt nyfiken på om det är lika fint på insidan också, så jag tycker vi kan ha ett hemligt druidmöte hos Avalon någon gång, eller så får han bjuda på te så vi får kika.
Det sista jag har något att säga om är bron. ÄNTLIGEN. Jag har verkligen längtat efter en ny verision av bron, den gamla var bara sorglig. Visserligen gillade jag att den var lite mörkare, den såg äldre och typ mer robust ut, men jag föredrar den nya alla gånger. Synd bara att den södra bron fortfarande ser ut som den gör. Men den kanske fixas när det blir Firgroves tur?

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Alltså, i förra häxpodden fick jag förklarat för mig att de även uppdaterat vattenkvarnen, och den är ju lätt det bästa i hela uppdateringen. ♥♥♥

Svar: Jag såg det, den blev jättefin :D Haha men jag kommer knappt ihåg hur den såg ut innan xD
April Goldfall

2 Cecilia Gladefield:

Håller med Valedale blev verkligen fint :3 Broarna har jag undvikit mycket pga den sorgliga grafikkvaliteten xD Skönt att Vd-bron blev så fin ;D Längtar också till Fg-brons uppdatering. Blir spännande att se Firgrove uppdateras :D

Svar: Ja, hoppas det är Firgroves tur nästa gång :D
April Goldfall

Kommentera här: